ولادت باسعادت ولی نعمت ما ایرانیا و تمام شیعیات جهان،آقا علی ابن موسی رو به همه شیعیان تبریک و تهنیت عرض می کنم. این امام مهربان در زندگی خود گنجینه ای از نیکی و عبرت را برای ما به ارمغان گذاشته اند.امید وارم که همیشه زیر سایه این امام مهربان و تحت سیره و روش ایشون زندگی کنیم و از این گنجینه گرانبها زیبا ترین ها را برگزینیم و در زندگی خود به کار گیریم.

نماز اول وقت

ابراهیم ابن موسای قزار می گوید:

روزی در خدمت امام بودیم.بر چیزی که از آن حضر ت.می خواستم اصرار کردم و امام برای  پیشواز یکی از جماعت طالبین بیرون رفت.در آنهنگام وقت نماز شد .امام در زیر صخره ای که در آن نزدیکی بود فرود آمد و به من که با امام تنها بودم گفت اذان بگو.

گفتم:لطفا اجازه دهید نا دیگر اصحاب به ما بپیوندند.

امام فرمود:«خداوند تو را بیامرزد.هیچ وقت نماز را از اول وقت به آخر وقت آن ،بدون علت به تاخیر نیانداز.هیچ وقت اول وقت را از دست نده»پس اذان گفتم و نماز خواندیم.

آنگاه امام با تازیانه اش خاک ها را کنار زد.و سکه ای از طلا در زیر خاک پیدا گشت.امام آن را به من داد و گفت:این سکه را بگیر و خداوند برای تو در آن برکت قرار دهد و از آن سود ببری و آنچه را دیدی پنهان کن.

ابراهیم گوید:خداوند در آن سکه برای من چنان برکتی قرار داد که در خراسان لوازم زیادی خریدم که قیمت آنها به هفتاد هزار دینار می رسیدو من از همه همگنان خود توانگر و تروثروتمند تر شدم.

با بینوایان

روزی امام رضا(ع) وارد حمام شدند.مردی که آن حضرت را نمی شناخت ، به حضرت گفت: بدن من را مالش بده.

امام شروع به مالش بدن او کرد .هنگامی که مردم او را از جریان آگاه کردند و امام را بشناخت، پریشان گشت و عذر خواهی کردو از این کار پوزش خواست.

ولی امام رضا (ع)همچنان به مالش بدن او ادامه داد و از او دلجویی کرد. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :